
اختلال یادگیری: هر اختلالی که در آن موفقیت تحصیلی فرد با توجه به سن و آموزش و هوش، براساس آزمونهای معیار خواندن و نوشتن و محاسبه از آنچه انتظار میرود بسیار کمتر باشد، اختلال یادگیری توصیف میشود.
اصطلاح اختلال یادگیری از نیاز به تشخیص و خدمت به دانشآموزانی برخاستهاست که به طور مداوم در کارهای درسی خود با شکست مواجه میشوند و در عین حال درچهارچوب سنی کودکان استثنایی نمیگنجند. ظاهری طبیعی دارند، رشد جسمی و قد و وزنشان حاکی از بهنجار بودن آنان است. هوش انها کمابیش عادی است، به خوبی صحبت میکنند، مانند سایر کودکان بازی و مثل همسالان خود با سایرین ارتباط بر قرار میکنند. درخانه نیز یاریهای لازم را دارند و کارهایی را که والدین به آنان واگذار میکنند به خوبی انجام میدهند. لیکن توانایی لازم برای به جریان اندازی اطلاعات برای بیان کردن و به ویژه نوشتن را ندارند. پس با توجه به مشخصات کلی این دانشآموزان، میتوان آنها را در گروه جدیدی به نام دانش آموزان اختلال یادگیری قرار داد و گفت این دانش آموزان در یک یا چند فرایند روانی که به درک کردن با استفاده از زبان شفاهی یا کتبی مربوط میشود، اختلال دارند که این اختلال میتواند به شکل عدم توانایی کامل در گوش کردن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، هجی کردن یا انجام محاسبات ریاضی ظاهر شود.

تشخیص اختلال یادگیری:
اختلال خواندن شایع ترین نوع اختلال یادگیری است و کودک در این اختلال در صحیح خوانی، رمزگشایی، سرعت و دقت خواندن و درک مطلب مشکل دارد. کندی در یادگیری پیشوند ها، پسوند ها، کلمات ریشه ای و سایر فنون خواندن از دیگر نشانههای اختلال است. همچنین کودک در یادآوری و فهم آنچه خوانده است مشکل دارد، در درک، فهم و تعبیر مفاهیم ضعف داشته و متن پیش رو را درست و صحیح بخواند. کودک خطاهای پایدار در خواندن دارد و معمولاً از خواندن با صدای بلند اجتناب می کند.
کودکانی که اختلال نوشتن دارند در هجی کردن صحیح کلمات و دیکته آن، در استفاده از گرامر ضعف دارند. دست خط بدی دارند و ممکن است در یک قطعه نوشتاری، یک کلمه مشابه را در جاهای مختلف متفاوت بنویسند. معمولاً از تکالیف نوشتنی اجتناب می کنند و تکالیف درسی خود را به کندی انجام می دهند و خطاهای ثابت در نوشتن دارند.
کودکانی که اختلال ریاضیات دارند در استدلال و یا محاسبات ریاضی ضعیف هستند و در مهارت های ریاضیات که نیاز به درک مفاهیم پایه ای دارد، مشکل دارند.
با توجه به تعاریفی که از دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری گفته شد به نظر می رسد معلمین از جمله اولین کسانی هستند که متوجه مشکل این دانش آموزان می شوند و پس از اینکه روشهای گوناگون آموزشی را اجرا می کنند به موفقیت چشمگیری نمی رسند.
اطلاعات کارگاه تشخیص و درمان اختلال یادگیری:
* حجم: ۵۲ مگابایت
- مدت زمان: ۷ ساعت و ۲۰ دقیقه
* فرمت فایل: amr
* فرمت فایل فشرده: zip
* هزینه دانلود: ۸۹۵۰ تومان
نکته مهم: لینک های دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. بر روی دکمه زیر کلیک کنید و اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید.
درخواست مشاوره
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره درخواست مشاوره خود را ارسال کنید و یا با ما در تماس باشید.
درخواست مشاورهدوره های مرتبط
دوره کاربردی و فشرده درمان اختلالات اضطرابی
در پایان این دوره شما می توانید تشخیص، ارزیابی و درمان اختلالات اضطرابی را با موفقیت طی نمایید. نزدیک به…
دانلود مجموعه آموزشی روان درمانی مراجع محور
روان درمانی مراجع محور: هیچ یک از شیوه های روان درمانی ، به اندازه شیوه مراجع – محوری بر توفیق…
دانلود کارگاه تخصصی تشخیص و درمان اختلالات جنسی در معتادین
پیشنهاد یک فراکاو: دانلود کارگاه به همه روانشناسان تشخیص و درمان اختلالات جنسی در معتادین می باشد. روابط جنسی یکی…
دانلود مجموعه کاربردی و آموزشی ذهن آگاهی
آشنایی با ذهن آگاهی: حضور ذهن یا ذهن آگاهی روشی مدرن برای فرار از خیالات و اقامت در زمان اکنون…
دانلود کارگاه درمان روان پویشی کوتاه مدت – قسمت چهارم (آخر)
شما در حال دریافت قسمت چهارم (آخر) درمان روان پویشی کوتاه مدت می باشید. ‘ فروید ناهشیاری را کشف کرد، دوانلو…
دانلود کارگاه درمان روان پویشی کوتاه مدت – قسمت اول
روان پویشی کوتاه مدت امروزه جزء درمان های اساسی و موثر در دنیا است. درمان روان پویشی کوتاه مدت در…
۸,۹۵۰ تومان ۷,۹۹۰ تومان